KAPSAM

Hedef Kitle: Eğitim Fakültelerinde Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmenliği 2, 3 ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan öğretmen adayları
Etkinlik Koordinatörü: Prof. Dr. Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR
 
ETKİNLİK EKİBİ
  1. PROF. DR. ÇİĞDEM ŞAHİN ÇAKIR
   GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
  1. PROF. DR. SALİH ÇEPNİ
   ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
  1. PROF. DR. ORHAN KARAMUSTAFAOĞLU
   AMASYA ÜNİVERSİTESİ
  1. PROF. DR. ADİLE AŞKIM KURT
   ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
  1. PROF.DR. YUSUF LEVENT ŞAHİN
   ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
  1. PROF. DR. SEDAT KARAÇAM
   DÜZCE ÜNİVERSİTESİ
  1. PROF. DR. EROL TAŞ
   ORDU ÜNİVERSİTESİ
  1. PROF. DR. HAKAN ŞEVKİ AYVACI
   TRABZON ÜNİVERSİTESİ
  1. PROF. DR. MUSTAFA UZOĞLU
   GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
  1. DOÇ. DR. HAVA İPEK AKBULUT
   TRABZON ÜNİVERSİTESİ
  1. DOÇ. DR. FETHİYE KARSLI BAYDERE
   GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
  1. DOÇ. DR. ZEYNEP TATLI
   TRABZON ÜNİVERSİTESİ
  1. DOÇ. DR. MEHMET KOKOÇ
   TRABZON ÜNİVERSİTESİ
  1. DOÇ. DR. MUSTAFA SERKAN ABDÜSSELAM
   GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
  1. DOÇ. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
   ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
  1. DOÇ. DR. ÜMMÜ GÜLSÜM DURUKAN
   GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
  1. DR. ÖĞRETİM ÜYESİ JÜLİDE YAZICI SARIGÖL
   GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
  1. DR. ÖĞRETİM ÜYESİ FATİH ERDOĞDU
   ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
  1. DR. ÖĞRETİM ÜYESİ CANAN ÇOLAK YAKAR
   GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
  1. ÖĞR. GÖR. GÖKSEL ÇELENK
   TRABZON ÜNİVERSİTESİ
  1. ÖĞR. GÖR. EMİNE TİMUÇİN
   TRABZON ÜNİVERSİTESİ
 
YARDIMCI PERSONEL
1. Arif DAMAR Yüksek Lisans Öğrencisi
2. Büşra KARAGÖZ Yüksek Lisans Öğrencisi

KAPSAM
Etkinliğin kapsamı aşağıdaki şekilde gerçekleşecektir:

Etkinliğin 1. Günü
  • Açılış ve proje tanıtımının ardından yaratıcı drama eşliğinde öğretmen adaylarının tanışması sağlanacaktır.
  • Daha sonra oyun tabanlı öğrenme, eğitsel oyun, oyun kuramları, fen eğitiminde eğitsel oyunların önemi, oyun geliştirme süreci, EDO’ların tanıtılması, dijital oyun hazırlama modellerinin tanıtılması, EDO tasarlamada dikkat edilecek hususlar, EDO’ların pedagojik açıdan değerlendirilmesi, fen eğitiminde kazanımlara yönelik hazırlanan EDO örneklerinin sunumu şeklinde ilerleyecektir.
  • Öğretmen adayları EDO geliştirme sürecinde sıkça kullanacakları soruları nasıl soracakları ile ilgili bilgi edinceklerdir.
  • Öğretmen adayları dijital oyun geliştirme platformlarından Kahoot’u tanıyacaklar ve Kahoot uygulamasında FBDÖP’ten seçecekleri kazanım/lara yönelik EDO geliştireceklerdir. Bu süreçte her bir gruba zoom platformunda oluşturulan alt odalarda Fen Bilgisi ve BÖTE alan uzmanları rehberlik yapacaklardır.
Etkinliğin 2. Günü
  • Öğretmen adayları dijital oyun geliştirme platformlarından Labirent Jenratörü, Cospaces: Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Tarayıcısı ve Wordwall uygulamalarını tanıyacaklar ve bu uygulamalarda FBDÖP’ten seçecekleri kazanım/lara yönelik EDO geliştireceklerdir. Bu süreçte her bir gruba zoom platformunda oluşturulan alt odalarda Fen Bilgisi ve BÖTE alan uzmanları rehberlik yapacaklardır.
  • Ayrıca öğretmen adayları gün içinde geliştirdikleri oyunlarla ilgili eksikliklerini tamamlamak için iki saat serbest zaman atölyesinde Fen Bilgisi ve BÖTE alan uzmanları rehberliğinde çalışacaklardır.
Etkinliğin 3. Günü
  • Öğretmen adayları dijital oyun geliştirme platformlarından Scratch, LearningApps, Genially uygulamalarını tanıyacaklar ve bu uygulamalarda FBDÖP’ten seçecekleri kazanım/lara yönelik EDO geliştireceklerdir. Bu süreçte her bir gruba zoom platformunda oluşturulan alt odalarda Fen Bilgisi ve BÖTE alan uzmanları rehberlik yapacaklardır.
  • Ayrıca öğretmen adayları gün içinde geliştirdikleri oyunlarla ilgili eksikliklerini tamamlamak için iki saat serbest zaman atölyesinde Fen Bilgisi ve BÖTE alan uzmanları rehberliğinde çalışacaklardır.

Etkinliğin 4. Günü
  • Öğretmen adayları dijital oyun geliştirme platformlarından Scratch, Actionbound ve H5P uygulamalarını tanıyacaklar ve bu uygulamalarda FBDÖP’ten seçecekleri kazanım/lara yönelik EDO geliştireceklerdir. Bu süreçte her bir gruba zoom platformunda oluşturulan alt odalarda Fen Bilgisi ve BÖTE alan uzmanları rehberlik yapacaklardır.
  • Öğretmen adayları geliştirdikleri EDO’larıı tanıtabilecekleri bir broşür ya da afiş hazırlamak için öncelikle CANVA uygulamasını tanıyacaklar ve ardından CANVA uygulamasında oyunlarını tanıtmak için afiş ya da broşür hazırlayacaklardır.
 
Etkinliğin 5. Günü
  • Öğretmen adayları geliştirdikleri EDO’ları ile ya da afişya da broşürleri şle ilgili eksikliklerini tamamlamak için 1 saat serbest zaman atölyesinde Fen Bilgisi ve BÖTE alan uzmanları rehberliğinde çalışacaklardır.
  • Etkinliğin son günü olan 5. günde  sırasıyla her bir grup kendisine verilen sürede 4 gün boyunca  geliştirdikleri EDO’ların tanıtımını gerçekleştirecekelerdir. Grup üyeleri hem geliştirdikleri EDO’ları afiş ya da broşür üzerinden tanıtacaklar, hem de ders planına nasıl entegre ettiklerini açıklayacaklar ve oyunlarını oynatacaklardır. Bu süreçte hem Fen Bilgisi ve BÖTE alan uzmanları hem de öğretmen adaylarının akranları (diğer gruplar) kendilerine verilen EDO değerlendirme rubriği ile her bir grubun EDO’larını değerlendireceklerdir.
  • Son olarak öğretmen adaylarına EDO geliştirme öz yeterlik ölçeği ve EDO eğitimi hakkında görüşme formu uygulanacaktır. Eğitim genel olarak değerlendirilecek, katılımcılara katılım belgeleri takdim edilecek (Ayrıca maillerine gönderim sağlanacaktır) ve kapanış yapılacaktır.