KAPSAM

Hedef Kitle: Fen Bilgisi Öğretmen Adayları
Etkinlik Koordinatörü: Prof. Dr. Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR
 
ETKİNLİK EKİBİ
  1. PROF. DR. ÇİĞDEM ŞAHİN ÇAKIR
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. PROF. DR. SALİH ÇEPNİ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. PROF. DR. ORHAN KARAMUSTAFAOĞLU
AMASYA ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. PROF. DR. HAKAN ŞEVKİ AYVACI
TRABZON ÜNİVERSİTESİ/ FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. PROF. DR. SEDAT KARAÇAM
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. PROF. DR. ADİLE AŞKIM KURT
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. PROF. DR. YUSUF LEVENT ŞAHİN
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. PROF. DR. MUSTAFA UZOĞLU
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. DOÇ. DR. HAVA İPEK AKBULUT
TRABZON ÜNİVERSİTESİ/ FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. PROF. DR. FETHİYE KARSLI  BAYDERE
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. DOÇ. DR. MEHMET KOKOÇ
TRABZON ÜNİVERSİTESİ/ UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU
  1. DOÇ. DR. MUSTAFA SERKAN ABDÜSSELAM
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. DOÇ. DR. ZEYNEP TATLI
TRABZON ÜNİVERSİTESİ/ FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. DOÇ. DR. ÜMMÜ GÜLSÜM DURUKAN
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. DOÇ. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. DR. ÖĞRETİM ÜYESİ JÜLİDE YAZICI
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. DR. ÖĞRETİM ÜYESİ FATİH ERDOĞDU
ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/ KARADENİZ EREĞLİ MESLEK YÜKSEKOKULU
  1. DR. ÖĞRETİM ÜYESİ CANAN ÇOLAK YAKAR
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  1. ÖĞR. GÖR. GÖKSEL ÇELENK
TRABZON ÜNİVERSİTESİ/ REKTÖRLÜK
  1. ÖĞR. GÖR. EMİNE TİMUÇİN
TRABZON ÜNİVERSİTESİ/ FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
 
YARDIMCI PERSONEL
1. Doğan GÜNEŞ Yüksek Lisans Öğrencisi
2. Zeynep ŞAHİN Yüksek Lisans Öğrencisi

KAPSAM
Etkinliğin kapsamı aşağıdaki şekilde gerçekleşecektir:


Etkinliğin 1. Günü
  • Yaratıcı drama eşliğinde öğretmen adaylarının tanışması sağlanacaktır.
  • Daha sonra EDO tanıtımı, Fen eğitimine yönelik EDO örneklerinin sunumu ve ders planına entegrasyonun nasıl gerçekleştirileceği, EDO tasarlamada dikkat edilecek hususlar, EDO’ların pedagojik açıdan değerlendirilmesi, fen eğitiminde kazanımlara yönelik hazırlanan EDO örneklerinin sunumu yapılacaktır.
  • Öğretmen adaylarının geliştirdikleri EDO’ların tanıtımını broşür şeklinde sunmalarını sağlayacak olan  CANVA uygulaması tanıtılacaktır.
  • Öğretmen adaylarının dijital oyun geliştirmede kullanabilecekleri platformlarından Wordwall’un tanıtımı ve ne tür oyun hazırlayablecekleri örnek uygulamalar üzerinden gösterilecektir. Ardından öğretmen adaylarının FBDÖP’ten seçecekleri kazanım/lara yönelik Wordwall uygulamasında EDO geliştirmeleri sağlanacaktır. Bu süreçte her bir gruba zoom platformunda oluşturulan alt odalarda Fen Bilgisi ve BÖTE alan uzmanlarının rehberlik etmeleri sağlanacaktır.
  • Öğretmen adaylarının dijital oyun geliştirmede kullanabilecekleri platformlarından Actionbound uygulaması oyunlaştırma unsurları tanıtılacaktır. Ardından öğretmen adaylarının FBDÖP’ten seçecekleri kazanım/lara yönelik Actionbound uygulamasında EDO geliştirmeleri sağlanacaktır. Bu süreçte her bir gruba zoom platformunda oluşturulan alt odalarda Fen Bilgisi ve BÖTE alan uzmanlarının rehberlik etmeleri sağlanacaktır.
  • Öğretmen adaylarının alt odalarda Wordwall ve Actionbound uygulamasında geliştirdikleri EDO’larını Canva uygulamasında hazırlayacakları bir broşüre aktarmaları sağlanacaktır. Daha sonra da tüm gruplar ana odada biraraya gelerek hazırladıkları broşürlerle geliştirdikleri EDO’larını tanıtacaklardır.
Etkinliğin 2. Günü
  • Öğretmen adaylarına dijital oyun geliştirme platformlarından Scratch uygulaması tanıtılacak, FBDÖP’ten seçecekleri kazanım/lara yönelik olarak Scratch uygulamasında alt odalarda gruplar halinde EDO geliştirmeleri sağlanacaktır. Bu süreçte öğretmen adaylarına Fen Eğitimi ve BÖTE alan uzmanları tarafından oyunun bilimsel içeriği, teknik destek, oyun kurallarının oluşturulması, oyunlara ders planında nasıl yer verilebileceği ve oyunun oynanışı ile ilgili konularda rehberlik yapılacaktır.
  • Öğretmen adaylarının Scratch uygulamasında tasarladıkları EDO’larını bir broşür hazırlayarak CANVA uygulamasında tanıtmaları, her bir grubun kendilerine verilen 5’er dakikalık süre içinde kendi Scratch uygulamasında geliştirdikleri EDO’larını broşür üzerinden sunmaları sağlanacaktır.
  • Öğretmen adaylarına dijital oyun geliştirme platformlarından Genially uygulaması ve oyun örnekleri tanıtılacak, FBDÖP’ten seçecekleri kazanım/lara yönelik olarak Genially uygulamasında alt odalarda gruplar halinde EDO geliştirmeleri sağlanacaktır. Bu süreçte öğretmen adaylarına Fen Eğitimi ve BÖTE alan uzmanları tarafından oyunun bilimsel içeriği, teknik destek, oyun kurallarının oluşturulması, oyunlara ders planında nasıl yer verilebileceği ve oyunun oynanışı ile ilgili konularda rehberlik yapılacaktır.
  • Öğretmen adaylarının Genially uygulamasında geliştirdikleri EDO’larını bir broşür hazırlayarak CANVA uygulamasında tanıtmaları, her bir grubun kendilerine verilen 5’er dakikalık süre içinde kendi Scratch uygulamasında geliştirdikleri EDO’larını broşür üzerinden sunmaları sağlanacaktır.
Etkinliğin 3. Günü
  • Öğretmen adaylarına dijital oyun geliştirme platformlarından CoSpaces uygulaması tanıtılacak, seçecekleri bir ya da birkaç kazanıma yönelik Cospaces ortam bileşenleri (görsel 2B ve 3B, ses ve arka plan) ve animasyonları kullanılarak oyun elemanlarının temel alınması ile bir oyunun sanal ve artırılmış gerçeklik ortamlarında tasarlayacak ve uygulayacaktır. Bu süreçte öğretmen adaylarına Fen Eğitimi ve BÖTE alan uzmanları tarafından oyunun bilimsel içeriği, teknik destek, oyun kurallarının oluşturulması, oyunlara ders planında nasıl yer verilebileceği ve oyunun oynanışı ile ilgili konularda rehberlik yapılacaktır.
  • Öğretmen adaylarının Cospaces tarayıcısında tasarladıkları EDO’larını bir broşür hazırlayarak CANVA uygulamasında tanıtmaları, her bir grubun kendilerine verilen 5’er dakikalık süre içinde kendi Cospaces tarayıcısında geliştirdikleri EDO’larını broşür üzerinden sunmaları sağlanacaktır.
  • Öğretmen adaylarına dijital oyun geliştirme platformlarından Learning Apps uygulaması ve oyunlaştırma unsurları tanıtılacak, seçecekleri bir ya da birkaç kazanıma yönelik Learning Apps uygulamasında bir oyun geliştireceklerdir. Bu süreçte öğretmen adaylarına Fen Eğitimi ve BÖTE alan uzmanları tarafından oyunun bilimsel içeriği, teknik destek, oyun kurallarının oluşturulması, oyunlara ders planında nasıl yer verilebileceği ve oyunun oynanışı ile ilgili konularda rehberlik yapılacaktır.
  • Öğretmen adaylarının Learning Apps uygulamasında tasarladıkları EDO’larını bir broşür hazırlayarak CANVA uygulamasında tanıtmaları, her bir grubun kendilerine verilen 5’er dakikalık süre içinde kendi geliştirdikleri EDO’larını broşür üzerinden sunmaları sağlanacaktır.
  • Ardından yapıaln etkinlikve verilen eğitim, öğretim üyeleri ve öğretmen adayları tarafından genel olarak değerlendirilecek ve katılımcılara katılım belgeleri takdim edilecek (Ayrıca maillerine gönderim sağlanacaktır. Öğretmen adaylarına EDO geliştirme öz yeterlik ölçeği ve EDO eğitimi hakkında görüşme formu uygulanacaktır.