AMAÇ

Bu etkinliğin amacı Fen Bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel dijital oyun (EDO) hazırlama yeterliği kazanmalarını sağlamaktır. Etkinliğin katılımcılarının fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören 2., 3. ve 4. Sınıf olmak üzere toplam 24 öğretmen adayından oluşması planlanmaktadır. Etkinlik kapsamında Fen Bilgisi öğretmen adaylarının ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki (FBDÖP) kazanımlara yönelik EDO tasarlamaları amaçlanmaktadır. Bu süreçte katılımcıların EDO tasarım platformlarını, görsel tasarım ve oyunlaştırma unsurlarını, hikaye sahneleri hazırlamayı öğrenmeleri ve EDO’yu fen öğretimi sürecine nasıl entegre edecekleri hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır. Katılım için Türkiye genelinden başvuru alınacaktır. Ekinlikler üç gün süre ile çevrimiçi olarak gerçekleştirilecektir. Etkinlik döneminde katılımcılar; oyun temelli öğrenme, eğitsel oyun, EDO, dijital oyun hazırlama araçları ve bu araçların EDO hazırlamada kullanımı hakkında bilgi sahibi olacak ve fen öğretimine yönelik EDO’lar geliştireceklerdir. Planlanan etkinlikler kapsamında aşağıda verilen alt amaçların gerçekleşmesi hedeflenmektedir;
  • Öğretmen adaylarının EDO hakkında bilgi edinmesi, EDO’ların fen eğitiminde kazanımlarla ilişkilendirilmesini görmelerinin sağlanması,
  • Öğretmen adaylarının dijital oyun tasarlama platformlarını tanımaları ve bu platformlarda EDO geliştirmelerinin sağlanması,
  • Öğretmen adaylarının geliştirilen EDO’ların (özellikleri, kuralları, oynanışı gibi) tanıtımı için bir kılavuz hazırlamalarının sağlanması,
  • Öğretmen adaylarının geliştirdikleri EDO’ları bir ders planına entegre edebilmelerinin sağlanması,
  • Öğretmen adaylarının geliştirdikleri EDO’ları pedagojik açıdan değerlendirmelerinin sağlanması,
  • Öğretmen adaylarının EDO geliştirme öz-yeterliklerini geliştirmelerinin sağlanması.
  • Öğretmen adaylarının EDO geliştirme kursu ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi.